Näin käytät Työmarkkinatoria työnantajana

Työmarkkinatoria käyttävänä työnantajana sinulla tulee olla joko rooliin perustuva rooli tai valtuutus, jotta saat kaiken irti palvelusta kirjautumisen jälkeen.

Kun haluat käyttää Työmarkkinatoria työnantajan edustajana, esimerkiksi luodaksesi työpaikkailmoituksen, toimi näin:

  • Kirjaudu sisään henkilökohtaisilla tunnuksilla.
  • Jotta voit käyttää palvelua työnantajan edustajana, sinulla tulee olla joko yhtiön tai yrityksen yksinoikedellinen edustamisoikeus, valtuutus toimia yrityksen puolesta tai jokin näistä rooleista: toimitusjohtaja, elinkeinonharjoittaja tai yhtiömies (nimenkirjoitusoikeutettu).
  • Jos sinulla ei ole yllämainittua roolia, voi yrityksen nimenkirjoitusoikeudet omaava henkilö valtuuttaa sinut asioimaan yrityksen puolesta. (Tarkemmat ohjeet valtuuttamiseen löydät alempaa tältä sivulta.)
  • Mene Omat sivut –osioon ja vaihda käyttäjäroolia vasemmasta valikosta ”Vaihda käyttäjäroolia".
  • Nyt voit luoda työpaikkailmoituksen kohdasta "Luo uusi työpaikkailmoitus”. Huomaa, että palvelussa on erikseen kohta työpaikkailmoituksen luomiseen kotitaloustyönantajalle. Jos luot työpaikkailmoitusta yritykselle, varmista, että teet ilmoituksen kohdassa ”Luo uusi työpaikkailmoitus”.

Miten voin ottaa yhteyttä työnhakijaan? 

Voit lähettää kiinnostaville profiileille yhteydenoton Työmarkkinatorin profiilin "ota yhteyttä työnhakijaan" -painikkeen kautta. Tämä viesti lähtee heille sähköpostiin. Lähettäjänä toimii noreply@tyomarkkinatori.fi. 

Jos työnhakija on profiilillaan ilmoittanut muita yhteystietoja, voit olla yhteydessä suoraan myös niihin. Lähtökohtaisesti profiilit ovat anonyymeja.  

Kuinka työnantaja tai yritys valtuuttaa henkilön käyttämään Työmarkkinatoria työnantajana?

Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi valtuuttaa Suomi.fi-palvelussa haluamansa henkilöt käyttämään Työmarkkinatoria. 

  • Siirry Suomi.fi-valtuudet -palveluun.
  • Tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
  • Vaihda tarvittaessa käyttäjäroolia. Valitse käyttäjärooli sivun oikeassa reunassa olevan valikon kautta ”Asioi yrityksen puolesta”.
  • Valtuuden luonti: Luo valtuus ”Lisää uusi” -painikkeella ja valitse sen jälkeen ”Anna valtuus”. Anna valtuutettavan nimi "Lisää henkilö” tai ”Lisää yritys” -painikkeella. Sinun on tiedettävä valtuutettavan henkilön henkilöturvatunnus.
  • Anna valtuutuksen voimassaoloaika. Voit määrittää valtuuden alkamis- ja päättymispäivän itse tai käyttää jotakin neljästä valmiista vaihtoehdosta.
  • Siirry valitsemaan valtuuden sisältö: TE-palvelut / KEHA-keskus -> Työmarkkinatori: Työilmoitusten hallinnointi / Työnhakijatietojen tarkastelu ja yhteydenotto hakijoihin / Työntarjoajan kuvauksen päivitys.
  • Siirry vahvistamaan ja tarkista tiedot. Vahvista ”Vahvista valtuus” -painikkeella. Kun olet päässyt valtuudenluontiprosessin loppuun ja vahvistanut luomasi valtuuden, on se nähtävissä ”Antamasi valtuudet” -listausnäkymässä valtuuden voimassaoloajan loppuun saakka.

Mitä tehdä, jos organisaatiollani ei ole kaupparekisteriin rekisteröityä edustajaa?

HUOM! Katso-palvelu poistui käytöstä 31.12.2020. Katso-palvelun korvaavat Suomi.fi-tunnistus ja Suomi.fi-valtuudet. Suomi.fi-valtuudet. (Suomi.fi)

Päivitetty: