Marknadsföringsassistent

Yrke Publicerad

Till en marknadsföringsassistents uppgifter hör till exempel att planera marknadsföringskampanjer, analysera målgrupper och jämföra marknadsföringskanaler. Marknadsföringsassistenten ska behärska strategisk kommunikation och känna till olika digitala plattformar. I yrket behövs samarbetsförmåga, kreativitet och förmåga till analytiskt tänkande.

Mainos- ja markkinointitoimistot sekä yritysten markkinointiosastot.

Bläddra bland jobbannonser: Marknadsföringsassistent

Markkinointiassistentin tehtävät voivat vaihdella paljon organisaation mukaan, mutta yleensä tehtävänä on markkinointiin liittyvien toimien tukeminen, mikä edellyttää markkinoinnin tuntemusta ja organisointitaitoja. Ammatissa vaaditaan projektinhallinnan taitoja, kuten aikatalutus ja viestintä. Lisäksi tarvitaan yhteistyö- ja neuvottelutaitoja, omatoimisuutta ja huolellisuutta.

Ammatissa vaaditaan markkinoinnissa käytettävien digitaalisten alustojen käytön osaamista, kuten verkkosivut ja sosiaalinen media. Markkinointiassistentit osallistuvat usein tapahtumien järjestämiseen, mikä edellyttää paineensietokykyä ja esiintymistaitoa. Markkinointimateriaalien kanssa vaaditaan tarkkuutta ja visuaalista silmää.

Usein tarvitaan myös kielitaitoa. Mainostoimistossa työskentely edellyttää sopeutumista kiireiseen työrytmiin.

Toisella asteella voi suorittaa liiketoiminnan perustutkinnon (merkonomi). Osaamisen kartuttua voidaan suorittaa myös liiketoiminnan ammattitutkinto sekä erikoisammattitutkinto. Toisen asteen ammatillinen perustutkinto voidaan suorittaa myös oppisopimuksella. 

Ammattikorkeakouluissa voi opiskella markkinointia ja suorittaa liiketalouden ammattikorkeakoulututkinnon, tradenomi (AMK).

Sök utbildningar (studieinfo.fi)⁠

Medianlön

3555 €/m

Privata sektorn

3609 €/m

Offentliga sektorn

2995 €/m

Informationen baserar sig på en medianinkomst, det vill säga på den lön som ligger i mitten av löner ordnade i storleksordning.

Källa: Statistikcentralens lönestrukturstatistiken