Työmarkkinatorin ensimmäinen teemasivu on julkaistu

Uutinen

Työmarkkinatorin sisällöt ovat jälleen laajentuneet, sillä sivustolle on julkaistu ensimmäinen teemasivu. Jatkossa Työmarkkinatorille voidaan julkaista lisää erilaisia, sekä alueellisia että valtakunnallisia, teemasivuja, jotka sisältävät tietoa työllisyyteen liittyvistä hankkeista, kampanjoista ja palveluista.

herominna.jpg

Ensimmäinen alue, joka on julkaissut oman teemasivun, on Pohjois-Pohjanmaa. Vain parhaita puolia -kampanjassa houkutellaan hakemaan hoito-, teollisuus- ja teknologia-alan tehtäviin Pohjois-Pohjanmaalle. Teemasivulta löytyy tietoa aloista, avoimista työpaikoista ja asuinkunnista sekä aitoja tarinoita alueen ihmisistä sekä alueen esittelyvideo.

– Teemasivu toimii Vain parhaita puolia -rekrytointikampanjan niin sanottuna ländärinä eli kampanjan liikenne ohjataan sivustolle. Toivomme, että saamme sivuston kautta esiteltyä Pohjois-Pohjanmaan parhaita puolia – niin vapaa-aikaan kuin työelämänkin liittyviä, kertoo Marjo Pak, Pohjois-Pohjanmaan TE-toimiston viestintäpäällikkö.

Teemasivuille voidaan tuoda kampanjoiden sisältöä niin tekstinä, kuvina kuin videoinakin.

– On tärkeää, että teemasivuilla sisältö voidaan räätälöidä kampanjan ilmeen mukaiseksi ja tuoda se laadukkaasti esille eri muodoissa. Sivuston toimivuudella on suuri merkitys, sillä jos sivusto ei toimisi tai olisi helposti käytettävä, se ei antaisi hyvä kuvaa alueestamme, sen tekijöistä tai työpaikoista, Pak toteaa.

Pohjois-Pohjanmaan TE-toimiston kumppanina toimii BusinessOulu, joka on koordinoinut kampanjaa ja toimijoiden yhteistä tekemistä. Yhteistyössä ovat mukana Oulu, Kempele, Kalajoki, Raahen seutu, Haapavesi-Siikalatva, Pohjois-Pohjanmaan liitto, Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto ja ELY-keskus, Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri sekä useita alueen yrityksiä. Nykyään viestintää, kampanjoita ja tapahtumia tehdään ja tuotetaan enenevissä määrin useiden toimijoiden yhteistyönä. Työmarkkinatorin teemasivu mahdollistaa puolueettoman ja maksuttoman julkaisupaikan tällaisille yhdessä tuotetuille sisällöille.

– Olisi hyvä, että kehittämisvaiheessa vaatimusmäärittelyssä otettaisiin huomioon erilaiset tarpeet, jotta tulevaisuudessa teemasivut sopivat erilaisten toimijoiden moninaisiin tarkoituksiin, Pak toivoo.

Teemasivulle saa automaationa tuotua tiettyjä sisältöjä, kuten avoimet työpaikat, minkä Pak näkee tämänkaltaisissa rekrytointikampanjoissa todella tärkeänä.

– Lisäksi sivustolta löytyy työelämään liittyviä muita sisältöjä, joten käyttäjä voi jatkaa surfailuaan teeman ympärillä tutustumalla muihin palveluihin tai vaikka tekemällä työnhakuprofiilin Työmarkkinatorille!

Käy tutustumassa Työmarkkinatorin ensimmäiseen teemasivuun.